czwartek, 26 maja 2011

Faszerowany bakłażan z pieczarkami

Bakłażan jest wyjątkowo niefotogeniczny :)
Dopadła mnie alergia. Jestem zasmarkana i zapłakana i generalnie okropna. Na dodatek jestem daleko w lesie z pracą magisterską i kończeniem akademickiej kariery. A dookoła wszyscy albo już napisali, albo piszą, a są tacy co się obronili. Dlaczego nie urodziłam się z genem systematyczności? To w zasadzie pytanie do mojej Mamy. Zapomniałam je zadać składając dzisiaj życzenia z okazji Dnia Matki. 
Jutro wyprawa do Poznania. Mam zamiar sobie dogadzać w Republice Róż, Pod Koziołkami i sama jeszcze nie wiem gdzie. Jednocześnie, chcę zaznaczyć, że jestem śmiertelnie obrażona na pewną Młodą Lekarkę (tak Mieta, o ciebie chodzi), która pomimo obietnic ponownie się ze mną nie spotka. I zamierzam w tym stanie śmiertelnej obrazy tkwić dłuuuugo, o! ;)

Przytargałam dzisiaj z biblioteki kolejną świetną książkę, na przeczytanie której absolutnie nie mam czasu Watching how we eat: The evolution of television cooking shows. analizuje najpopularniejsze programy kulinarne, poczynając od Julii Child, na Marcie Stewart i Rachel Ray kończąc. Zapowiada się bardzo ciekawie. A jak przeczytam, to opowiem. W międzyczasie trzeba coś jeść, prawda?

Bakłażan nadziewany pure z pieczarkami
przepis na 2 porcje

1 średni bakłażan
1 duży ziemniak
6 pieczarek
1 mała cebula
2 łyżki białego wina
1 łyżka jogurtu naturalnego
oregano
sól, pieprz

Ziemniaka ugotuj. Ja kroję go przedtem na małe kawałki- szybciej robi się miękki. W międzyczasie drobno posiekaj cebulę i pieczarki. Nie wiem jak ty, ale ja nie obieram pieczarek. No chyba że są bardzo duże, albo leżały w lodówce zbyt długo. Najpierw podsmażam cebulę, potem dodaję pieczarki. Gdy pieczarki duszą się na patelni, przekrój bakłażana na pół i wydrąż miąższ, zostawiając ok centymetrowy rąbek. Jeśli wytniesz zbyt dużo warzywo nie utrzyma swojego kształtu podczas pieczenia. Miąższ posiekaj i dorzuć do pieczarek, podlej winem. Z ugotowanych ziemniaków przygotuj pure z dodatkiem jogurtu i oregano. Wymieszaj masę ziemniaczaną z pieczarkami. Dopraw solą i pieprzem. Połówki bakłażana wypełnij nadzieniem, ułóż na blaszce i piecz 20 minut w 180 stopniach. 
Danie nie wygląda specjalnie apetycznie, ale smak jest odwrotnie proporcjonalny do wyglądu :-) Nieodchudzającym się polecam posypanie go z wierzchu parmezanem.

3 komentarze:

  1. Bakłażan to moje ulubione warzywo! :)

    Faktycznie, po upieczeniu jest szaro-bury w środku, ale smak kompensuje wszystko :)
    Takie faszerowane też kiedyś robiłam i potwierdzam - są suoper!

    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  2. @ Nat. Ciepło z Norwegii? :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. w przypadku bakłażana liczy się jego wewnętrzne piękno ;) mam nadzieję, że alergia precz poszła ;)

    OdpowiedzUsuń